Bloggutmaning365 - 006

Vad var populärt när du var liten?
 
Nu är det ny vecka, vilket innebär ett nytt ämne i bloggutmaningen och den här veckan är det barndomen som är ämnet. Så den här veckan kommer bli väldigt svår för mig eftersom jag inte kommer ihåg så jätte mycket från barndomen så får väl försöka göra så gott jag kan bara.
 
När jag var liten så var det väldigt populärt med puttekulor, mina föräldrar fick lägga ut mycket pengar på sådana puttekulor och det var i stort sätt det ända man gjorde på rasterna när man gick i dom mindre klasserna. Jag blev också så ledsen varje gång jag förlorade kommer jag ihåg. Det är väl det som var mest populärt.
 
 

 


Kommentarer
Postat av: Liie

Åh ja kulor (vi kallade det bara kulor), nu minns jag också! Det spelade vi också mycket på lågstadiet, och bytte med varandra :)

2014-01-06 @ 17:02:19
URL: http://heyli.blogg.se/
Postat av: Jen

Åh, de minna jag med! Vi kallade de också bara kulor, som Liie, skrev (hon o jag e 86:or) och vi kunde spela om dom och även byta, dankar och glaskulor m.m. var olika värda =)

2014-01-06 @ 21:25:26
URL: http://www.misshart.blogspot.com
Postat av: Ida ☯ the sky under the sea

Åh ja! Spelade också kula typ i miniettan. Minns att jag fått en stor kulpåse av min farmor och var så glad. Tog med dem till skolan och alla var över mig direkt. Alla killar ville åt de stora och byta till sig osv, och eftersom jag var feg, tystlåten och blyg som barn kunde jag inte förmå mig att säga nåt så jag bara satt där och blev berövad på mina kulor. Sad story :(

2014-01-07 @ 17:34:08
URL: http://theskyunderthesea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min dag/kväll i bilder
RSS 2.0