Bloggutmaning365 - 009

Om du fick chansen att gå tillbaka till att vara barn igen, skulle du ta den?
 
Ja, det skulle jag verkligen, dock så kan man ju inte göra det nu men allting var mycket enklare då, det var ingen som brydde sig om några skönhetsideal så när man var liten så behövde man inte ”banta” för att duga och folk tyckte bara man var söt när man var lite knubbigare. Man var mammas och pappas flicka, istället för att vara ute och dricka varje helg så gick man och la sig 20.00, kollade på tv med mamma och pappa. Ville man gå ut någonting så följde mamma och pappa med och höll koll på så att ingenting skulle hända. Vart är mamma och pappa nu när man är äldre och är ute och festar istället för att umgås med familjen? Nu kan dom inte skydda oss ifrån något ont eftersom dom är inte där när det händer. Den värsta smärtan man fick känna på var när man ramlade och skadade sig, föräldrarna hjälpte en på fötterna igen och torkade bort ens tårar och satte bara på ett plåster. Nu när man är äldre så är den värsta smärtan när man blir sårad eller lämnad av någon man älskar. Vet ni vad det värsta med det är? Vi vågar inte prata med våra föräldrar om det så dom kan inte torka bort våra tårar och hjälpa oss upp på fötterna igen för vi är så instängda i oss själva och vågar inte prata om det. Dom kan absolut inte sätta på ett plåster för det hjälper inte heller.
 
Jag tror att jag har fått säga min poäng nu och jag hoppas att ni förstår vad jag menar. För jag vet också att det är så här dom flesta känner och har det. Så ja, hade jag kunnat så hade jag velat vara liten igen. Men vet ni vad? Vi lever här och nu och bara att vi lever är ett bra bevis på att vi borde vara här. Så ta ingen skit och lev livet som ni har här och nu. För det kommer komma en dag i framtiden då ni sitter vid köksbordet och tänker tillbaka på allting som ni inte gjorde när ni hade chansen. Låt inte alla motgångar förstöra er. 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: vitamargarita

Bra skrivet.....även om jag inte skulle vilja bli barn igen.

(Deltar också i bloggutmaningen)

2014-01-09 @ 17:07:46
URL: http://vitamargarita.blogspot.com/
Postat av: Lina~ my art & my life

otroligt bra skrivet! jag önskar jag var barn igen, allt var som sagt bekymmerlöst och man behövde aldrig oroa sig!

2014-01-09 @ 21:37:55
URL: http://shiiwie.blogg.se
Postat av: Liie

Så fint skrivet!

2014-01-10 @ 01:50:59
URL: http://heyli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min dag/kväll i bilder
RSS 2.0